Bár sok helyen kifejezetten a munkavállalótól várják el, hogy legyen minél motiváltabb, lelkesebb és szorgalmasabb, de számos esetben előfordul az, hogy nem a munkavállalón múlik ez, hanem a munkáltatón. A munkáltató részéről az ideális az lenne, hogy dolgozzon azon, hogy a munkavállalói lelkesnek érezzék magukat náluk.
A lelkesség és a motiváltság érzet több dologtól is függ, többek között mondjuk attól, hogy az adott munkavállaló a neki megfelelő pozíciót tölti–e be, vagy sem, illetve, hogy olyan feladatokat adnak–e neki, ami érdekes számára, vagy sem. Nem elvárás, hogy egy munkáltató hasra ütés szerűen ezt kapásból meg tudja mondani, de azt jogosan várhatja egy munkavállaló, hogy az alkalmazója törekedjen arra, hogy elégedett lehessen a munkahelyén. Hogy mi lelkesít egy alkalmazottat kideríthető egy motivációs térkép segítségével. Bár sokak nem ismerik még a motivációs térképet és azt, hogy mire használható ez az eszköz, de ez egy olyan teszt, ami felméri, hogy a fejlődés területén, az eredményesség területén és a kapcsolatok területén hogyan lehet az adott embert lelkesíteni. Összességében a motivációs térkép egy olyan lehetőség, amely a legtöbb munkáltató számára rendkívül hasznos lehet.
No Comments