online keresés

Mielőtt online keresne, találgatni kellene a házi feladatra adott válaszokat

Házi feladatot végez online egy természettudományos órán. Felmerül egy kérdés: Az újszülött csecsemők fekete-fehérben látják a világot?

Nem tudja a választ. Gondolkodik, vagy Google?

Ha az interneten keresi a választ, jobb minősítést kaphat a házi feladatokról. De ez nem feltétlenül segít a tanulásban. A találgatás a jobb stratégia – állítja egy új tanulmány.

„Először mindig saját maga generálja a válaszokat” – mondja Arnold Glass pszichológus. A New Brunswick-i Rutgers Egyetemen dolgozik. „Segít jobban teljesíteni a vizsgán” – jegyzi meg Glass, az új tanulmány egyik szerzője. Ha ehelyett megtalálja és lemásolja a helyes választ, akkor kevésbé valószínű, hogy emlékezni fog rá a jövőben.

Glass ezt a házi feladatok elemzéséből és a tesztek érdemjegyeiből fedezte fel, amelyeket olyan főiskolai hallgatóknak adott, akik 2008-tól 2017-ig vettek részt tanfolyamain. Glass kvíz jellegű online házi feladatokat ad tanítványainak. A lecke előtti napon a tanulók válaszolnak a közelgő anyaggal kapcsolatos házi feladatokra. Hasonló kérdésekre válaszolnak az osztályban egy héttel később és újra a vizsgán.

Ez sok ismétlésnek tűnhet. De az ilyen ismétlődő kvízek általában segítik a tanulást. A pszichológusok tesztelési hatásnak nevezik. Ha újra és újra elolvas egy témát, valószínűleg nem emlékszik rá túl jól. De „ha újra és újra kipróbálja magát, a végén jobb lesz a teljesítménye”-mondja Mengxue Kang társszerző. A Rutgers PhD hallgatója. Tehát a Glass osztályának diákjainak jobban kellett volna teljesíteniük a házi feladatsorozat minden kérdéscsoportján, majd a legjobban a vizsgán.

Valójában már nem ez szokott történni.

Hosszú évekig a diákok minden kérdéscsoporton keresztül fejlődtek, és a legjobban teljesítettek a vizsgán. De a 2010-es évek végére „az eredmények nagyon rendetlenek lettek” – mondja Kang. Sok diák rosszabbul teljesített a vizsgán, mint az azt megelőző házi feladaton. Még a legelső házi feladatot is ássák. Ez volt az, ami megkérdezte őket olyan anyagokról, amelyeket még nem tanultak.

2008-ban 20 diák közül körülbelül 3 teljesített jobban a házi feladaton, mint a vizsgán. De ez az arány idővel nőtt. 2017-re a diákok több mint fele így teljesített.

Glass emlékeztet arra, hogy „milyen bizarr eredmény ez”. Azon tűnődött: – Hogy lehet? Tanítványai hajlamosak voltak önmagukat hibáztatni. Azt gondolnák, hogy „nem vagyok elég okos” vagy „többet kellett volna tanulnom”. De gyanította, hogy valami más történik.

Így elgondolkodott azon, hogy mi változott ez alatt a 11 év alatt. Az egyik nagy dolog az okostelefonok térnyerése volt. 2008-ban léteztek, de nem voltak gyakoriak. Most szinte mindenki hord egyet. Így ma könnyebb lenne gyorsan internetezni és megtalálni a választ szinte bármilyen házi feladatra. De a diákok nem használhatják a telefonokat a vizsga alatt. És ez megmagyarázhatja, hogy miért nem állnak jól a teszteken.

No Comments

Post a Comment